Officieel: Range Rover Sport HST (2019)Een gloednieuwe zes-in-lijn benzinemotor mét hybridehulp maakt zijn debuut in de vernieuwde Range Rover Sport.

Na een gezegende carrière nemen we afscheid van de 3.0 V6 Supercharged, in ruil voorziet het Jaguar-Land Rover concern een gloednieuwe zes-in-lijn benzinemotor die voorzien is van mild hybrid-technologie. Daarmee komt hij aanzienlijk krachtiger én zuiniger voor de dag.

Onder de strakke motorkap van de Range Rover Sport HST ligt een drieliter zescilinder met een elektrische supercharger en twin-scroll turbo, goed voor 400 pk / 550 Nm, dat is 60 pk / 100 Nm beter als de Supercharged zescilinder. Met een 0-100 sprint in 6,2 seconden en topsnelheid van 225 km/u maakt de nieuwe krachtbron alvast indruk.

De Mild Hybrid setup omvat een compacte elektromotor en 48V batterij die gekoppeld zijn aan de startmotor, goed voor een korte boost bij het wegrijden of het (supersnel) uitschakelen van het zescilinder wanneer het mogelijk is en zo de energie recupereren. Al deze ingrepen dragen bij tot een beperkt normverbruik van 9,3 liter benzine per 100 km en een CO2 uitstoot van 213 g/km.

Naast de 400 pk sterke benzinemotor krijgt de Range Rover Sport HST naast een aangedikte basisuitrusting ook enkele visuele details mee zoals rode remklauwen, twee velgen, vijf koetswerkkleuren (Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red en Carpathian Grey), sierelementen in koolstofvezel en HST badges.

De Range Rover Sport HST is vanaf nu te bestellen in België vanaf 100.500 euro.

Lees hier onze rijtest met de Range Rover Sport P400e!