Officieel: Volkswagen Polo TGI + Golf TGI (CNG) (2019)Volkswagen geeft gas met een CNG uitvoering van de nieuwe Polo en Golf.

In navolging van Skoda en Seat voorziet Volkswagen nu ook een update van haar aardgas (CNG) gamma dat je kan herkennen aan de TGI noemer. Rijden op CNG is in vele opzichten (iets) milieuvriendelijker, goedkoper, zuiniger én aangenamer, in België groeit (eindelijk!) ook het aanbod van CNG tankstations. Voornamelijk bij DATS24 zien we meer en meer CNG laadstations opduiken.

De nieuwe Polo TGI doet het – net zoals de Arona TGI – met een aangepaste 1.0-liter benzinemotor (90 pk) en krijgt een extra gasreservoir mee waarmee de CNG capaciteit nu oploopt tot 91,5 liter (ongeveer 14 kg). Daarmee stijgt de actieradius op aardgas tot 368 kilometer (+ 60 km als voordien) terwijl de benzinetank kan bijspringen indien het gas op is! De Volkswagen Polo TGI heeft een CO2 uitstoot van slechts 88 g/km.

Terwijl er achter de schermen hard gewerkt wordt aan een gloednieuwe generatie Golf lanceert de autobouwer uit Wolfsburg toch nog een update voor de huidige Golf TGI. Die wisselt zijn 1.4 TSI (110 pk) in voor een gloednieuwe 1.5 TSI (130 pk) die we ook al zagen in de Seat Leon TGI en Skoda Octavia G-TEC. Ook hier wordt er een 3e gastank ingebouwd waardoor de Golf TGI maar liefst 115 liter (17,3 kg) aardgas kan opslaan, goed voor een actieradius van 442 km (+ 80 km) in combinatie met 95 g/km CO2.

De vernieuwde Polo TGI (vanaf 19.900 euro) en Golf TGI (vanaf 30.115 euro) kan je vanaf nu bestellen bij je favoriete Volkswagen verdeelpunt. Leveringen zijn voorzien tegen augustus.

Lees hier onze rijtest met de Volkswagen Golf 1.5 TSI!
Lees hier onze rijtest met de Volkswagen Polo 1.0 TSI!

Officieel: Volkswagen Polo TGI + Golf TGI (CNG) (2019)