Officieel: Ford Ranger facelift (2019)De stoere Ford Ranger pick-up doet het vanaf heden met de 2.0-liter EcoBlue turbodiesel en een resem handige/functionele updates.

Het bijzonder populaire werkpaard van Ford, de stoere Ranger, ondergaat een kleine update om ook in de komende jaren de verkooplijsten aan te voeren. Grootste nieuwigheid is het verdwijnen van de 2.2 TDCi en 3.2 TDCi (idd, dé vijfcilinder) van weleer in het voordeel van een gloednieuwe biturbo 2.0-liter EcoBlue TDCi die we kennen uit de Ranger Raptor.

Met 130 pk, 163 pk of 213 pk en 500 Nm moet deze viercilinder tot heel wat in staat zijn, in combinatie met de 10-traps automaat (!!) zou de Ranger maar liefst 9% zuiniger als voordien zijn. Vierwielaandrijving blijft uiteraard standaard net zoals een indrukwekkende aanrijhoek (29°), afrijhoek (21°), bodemvrijheid (23 cm), laadvermogen (1.250 kg) én sleepvermogen (3.500 kg).

Naast een nieuw motorblok voorzag Ford ook het nodige comfort, veiligheid en gebruiksgemak met ondermeer het SYNC 3 infotainmentsysteem, Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection, Intelligent Speed Limiter, Active Park Assist en zelfs een WiFi hotspot voor maximaal 10 connecties.

De vernieuwde Ford Ranger herken je aan de aangescherpte voorbumper, lederen zetelbekleding en 17” velgen, extra lakkleuren (Diffused Silver en Blue Lightning) terwijl de beter uitgeruste exemplaren bovendien genieten van Xenon lichtblokken en LED dagrijverlichting.

Tegen de zomer worden de eerste exemplaren geleverd.

httpvh://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=kVCgKjibR-U