Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (2019)De nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport circuitversie – mét zescilinder – doet ons dromen omtrent een soortgelijke straatversie!

In navolging van de eerste generatie Cayman GT4 Clubsport drie jaar geleden zet Porsche 2019 goed in met een opvolger, nog steeds voorbehouden voor circuitplezier. Van de nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport zijn er zowaar twee versies: Trackday voor ambitieuze (amateur) piloten en de Competition om deel te nemen aan (inter)nationale kampioenschappen waaronder het Belcar gebeuren.

Opmerkelijk is het gebruik van “agrarische restproducten” in de plaats van koolstofvezel, zo zijn er hier en daar composietmaterialen versterkt met natuurlijke vezels (hennep en vlas). Deze agrarische producten doen het zowel qua gewicht als stijfheid even goed als het duurdere koolstofvezel.

De Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport wordt aangedreven door een 3.8-liter zescilinder boxermotor met 425 pk, dat is een toename van 40 pk ten opzichte van diens voorganger! Dat vermogen gaat via de zestraps PDK-transmissie met dubbele koppeling en een sperdifferentieel richting de achterwielen. Met stalen remschijven van 380 mm is de 718 Cayman GT4 Clubsport voorzien van de nodige remkracht, de ophanging vooraan komt over van de 911 GT3 Cup wat de seriositeit van deze Duitser moet benadrukken!

Porsche Motorsport vraagt minimaal 134.000 euro (Trackday) of 157.000 euro (Competition) voor de 718 Cayman GT4 Clubsport. Bestellingen worden vanaf nu opgenomen, tegen februari zullen de eerste exemplaren geleverd worden.

Op termijn volgt er logischerwijs een nieuwe Cayman GT4 straatversie die hopelijk eveneens de 425 pk sterke zescilinder meekrijgt in de plaats van de 2.0-liter en 2.5-liter viercilinders van de reguliere 718 Cayman uitvoeringen!