Officieel: Porsche 911 (992) (2018)Over enkele jaren zal het donderen en bliksemen in Zuffenhausen want dan komt er een groene (plug-in) hybrideversie van de iconische Porsche 911 sportwagen!

Met de recente onthulling van de Porsche 911 (992) generatie zijn we opnieuw vertrokken voor enkele jaren met de nodige lekkere/speelse/krachtige/sportieve Targa, Cabrio, Turbo, GT’s, .. uitvoeringen. Nieuw is wel dat we daar over enkele jaren (2021-2022) daar zowaar een hybrideversie mogen bijrekenen, vermoedelijk zelfs in twee smaken (hybride en plug-in hybride). Want ook Porsche ontsnapt jammer genoeg niet aan de steeds strenger wordende CO2/uitstoot eisen, met de Panamera, Cayenne en 918 Spyder bewezen ze eerder wel dat elektrificatie niet persé slecht uitdraait.

Al is een elektrische sportwagen van de zuiverste (en iconische?) soort als een 911 Hybrid natuurlijk wel andere koek.. Gelukkig werd er niet over één nacht ijs gegaan en is de 911 (992) onderhuids al grotendeels voorzien op moderne elektrotechniek, de 8-traps automaat van ZF kan bovendien gemakkelijk 800 Nm aan. De elektromotor zou achteraan plaatsnemen terwijl de ideale gewichtsverdeling behouden blijft door de (zware) batterijen (11 kWh) vooraan te steken.

Tezamen goed voor ongeveer 480 pk / 760 Nm, een nul-naar-honderd chrono van 3,5 seconden en een topsnelheid van meer dan 300 km/u. Zuiver elektrisch geraak je met de 911 Hybrid wel maar 50 à 60 km ver al zal dat vermoedelijk een worst wezen.