Preview: BMW 330e iPerformance plug-in hybride (2018)Milieubewuste premium leaserijders opgelet, de nieuwe BMW 330e iPerformance plug-in hybride komt eraan (met 39 g/km CO2!).

Tegen de lente van 2019 zal BMW de gloednieuwe 3-Reeks Berline lanceren met een 320i, 330i, 318d, 320d en 330d motorisatie. Daarna ligt de focus op de hete M340i xDrive (in afwachting van een M3 Berline) al kijken de zakelijke rijders ongetwijfeld het meeste uit naar de nieuwe 330e plug-in hybride. Die combineert interessante prestatiecijfers met een premium badge, enige vorm van rijplezier én een lage CO2 uitstoot wat fiscaal gezien nog steeds een godsgeschenk is. De nieuwe generatie 330e iPerformance moet tegen de zomer van 2019 aan dezelfde eisen voldoen!

BMW laat nu weten dat het zuiver elektrische rijbereik van de aankomende 330e iPerformance plug-in hybride meer dan 30% groter zal zijn als nu het geval is. Op papier staat er 60 km wat in de praktijk meer dan 50 km zou moeten zijn, dit in combinatie met een CO2 uitstoot van slechts 39 g/km en 252 pk. Met de XtraBoost overboostfunctie kan dat zelfs oplopen tot 293 pk! De nul-naar-honderd sprint zou met de nieuwe BMW 330e Berline zes seconden (in ideale omstandigheden) in beslag nemen, bij 230 km/u bereik je de topsnelheid.

Visuele verschillen zullen er – op de laadklep links vooraan en menig iPerformance logo na – niet te bespeuren zijn. De efficiënte lithium-ion batterij wordt onder de achterbank geïnstalleerd waardoor er slechts een “minieme hoeveelheid” bagageruimte (375 liter) in de kofferruimte verloren gaat ten opzichte van de reguliere 3-Reeks Berline (480 liter).

In tegenstelling tot de de nieuwe X5 iPerformance (die rekent op de nieuwe 3.0-liter zescilinder) zal de blauw/witte premiumconstructeur uit München in het geval van de nieuwe 330e opteren voor de huidige 2.0-liter viercilinder (met doordachte aanpassingen).

Lees hier onze rijtest met de huidige BMW 330e Berline!