Officieel: BMW i3 + i3s (120 Ah) update (2018)

Officieel: BMW i3 + i3s (120 Ah) update (2018)Dankzij een efficiëntere/slimmere 120 Ah batterij geraakt de zuiver elektrische BMW i3 (en zijn sportieve i3s) nu tot 260 km (+30%) ver in het dagdagelijks gebruik!

BMW blijft intensief sleutelen aan haar e-gamma met de zuiver elektrische i3 voorop. Vorig jaar kreeg de i3 nog een beperkte facelift én vooral het gezelschap van een sportieve(re) i3s afgeleide, nu komt de premium autoconstructeur uit München wederom met een update voor de elektrische – en futuristische ogende – stadswagen.

Op wat nieuwe personalisatiemogelijkheden (kleuren, velgen, accenten, zetelbekleding, Sport Pack, adaptieve LED verlichting, infotainment, draadloos telenfoonladen en een WiFi hotspot) na draait het hier grotendeels om een grotere batterij (42,2 kWh). Fysiek blijft deze even groot als voordien maar de capaciteit groeit hier van 94 Ah naar 120 Ah wat logischerwijs een stevige impact (+30%!) heeft op het rijbereik. Zo geraak je nu 285 km (i3) of 270 km (i3s) ver aldus de strenge WLTP testen, voordien was dat slechts een 235-tal kilometer. BMW gaat er prat op dat je met de vernieuwde i3 of i3s een rijbereik van 260 km (ipv 200 km) krijgt in reëele omstandigheden.

De BMW i3 is nog steeds goed voor 170 pk waar de i3s het iets beter doet met 184 pk, inzake de 0-100 sprint tekenen we hier een chrono van 7,3 seconden en 6,9 seconden op. Dit nog steeds met 0 g/km CO2 wat zowel Moeder Natuur als de boekhouder graag zal horen!

Aan een regulier 230V stopcontact heb je ongeveer 15u nodig om de batterij tot 80% op te laden, met een 11 kW sterke BMW i Wallbox doe je daar slechts 3,2 uur over. Aan de snellader (50 kW) wordt dat 42 minuten.

Prijzen van de 120 Ah sterke i3’s zijn er op dit moment nog niet net zoals een lanceringsdatum.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...