Met de Divo wil Bugatti mensen over de hele wereld doen verbazen, iets dat hun ongetwijfeld lukt met het prestatiepotentieel, design, exclusiviteit én prijskaartje!

Daar waar de Chiron Sport nog een flauw afkooksel was van de reguliere Chiron trekt Bugatti voor de Divo alle registers open. De naamgeving is een eerbetoon aan Albert Divo, een succesvolle Franse racepiloot die eind jaren ’20 tweemaal de Targa Florio won voor Bugatti.

Designmatig gaat de Divo verder op de Chiron al zijn er significante verschillen zoals de grotere (actieve) achterspoiler (lees: meer downforce), uitlaatmonden, flanken en een minder gewicht (-35 kg). De 8.0-liter W16 blijft op post met 1.500 pk en 1.600 Nm koppel terwijl de topsnelheid van de Divo maar liefst 380 km/u bedraagt. Daarnaast belooft Bugatti ondermeer een verbeterde handling, iets dat handig van pas zou komen mocht er iemand de beroemde bergrace nogmaals wil uitrijden. Op het Nardo circuit in Italië doet de Divo het alvast acht seconden beter dan de Chiron, toch betwijfelen we dat er veel Divo’s richting het circuit zullen trekken.

Van de Chiron zal Bugatti 500 exemplaren bouwen, slechts 40 Divo’s zullen anderzijds het daglicht zien. Daarvoor moest je vijf miljoen euro op tafel leggen (exclusief belastingen) en tegen 2020 zullen de eerste Divo’s afgeleverd worden. Uiteraard volledig gepersonaliseerd! Nu nog Bugatti Brussels contacteren is tevergeefse moeite.