Poll: BMW M5 vs Mercedes-AMG E63 S vs Porsche Panamera Turbo S E-HybridWelke Duitser met 600 pk+ geniet je voorkeur uit dit potente gezelschap?

Terwijl een reguliere Panamera, 5-Reeks of E-Klasse reeds een stevige portie luxe en comfort weten te bieden voorzien Porsche, BMW en Mercedes ook een sportieve(re) uitvoering aan van deze blitse berlines. Die behouden (bijna volledig) hun dagdagelijkse bruikbaarheid en bijhorend comfort maart rekenen op een kolossale krachtbron om imposante prestatiecijfers te leveren. Anno 2018 is dat zelfs in de grootorde van de échte sportwagens!

Zo doet de nieuwe BMW M5 Berline het met een 4.4-liter V8 die 600 pk levert, 625 pk zelfs als daar later dit jaar de M5 Competition bijkomt. De Mercedes-AMG E63 S Break rekent op de befaamde 4.0-liter uit de AMG GT (C Roadster) en genereert in dit geval maar liefst 612 pk! De Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid combineert een krachtige 4.0-liter V8 (uit de Turbo S) met een efficiënte elektrosetup, tezamen goed voor 680 pk … én 66 g/km CO2!

Zowel de M5, E63 S AMG als de Panamera Turbo S E-Hybrid kunnen uitpakken met een imposante 0-100 (of 0-200) chrono maar er kan er slechts één de snelste (en dus de beste?) zijn. Duur zijn ze allemaal met een vanafprijs van 121.000 euro (M5), 128.502 euro (E63 S) en 190.550 euro (Panamera Turbo S E-Hybrid).

BMW M5 vs Mercedes-AMG E63 S vs Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

View Results

Laden ... Laden ...

Lees hier onze rijtest met de Mercedes-AMG E63 S!
Lees hier onze rijtest met de Porsche Panamera 4S Diesel!