Officieel: Hyundai i20 facelift (2018)De compacte Koreaan is slimmer, zuiniger, veiliger en krijgt een opgefrist design.

De huidige Hyundai i20 gaat al mee sinds eind 2014 wat hem volgens de moderne normen rijp maakt voor een beperkte facelift, dit uiteraard om hem competitief te houden in het drukke B-segment. Het volledige i20 gamma – de i20 vijfdeurs, i20 Coupé driedeurs en avontuurlijke i20 Active – krijgt elegante(re) lijnen mee en kan uitgerust worden met nieuwe 15″ of 16″ velgen. In de kleurboek verwelkomen we Tomato Red, Champion Blue en Clean Slate.

Ook binnenin voorziet Hyundai de compacte stadswagen van een kleine opfrisbeurt, met blauwe of rode accenten brengen ze wat sfeer. De koffer van de new i20 slikt 326 liter bagage maar interessanter lijkt de toevoeging van een 7″ infotainmentsysteem (optioneel) dat Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt.

De vernieuwde i20 is te verkrijgen met de 1.0-liter T-GDi (100 pk of 120 pk), de 1.2-liter GDi (75 pk of 84 pk) en de 1.4-liter T-GDi (100 pk) benzinemotoren, dieselen is hier niet meer aan de orde! De beter uitgeruste versies genieten zelfs van de 7-traps DCT automaat met dubbele koppeling! Het slimme Start/Stop systeem is overigens standaardfunctie en draagt bij tot lager brandstofverbruik, minder CO2-uitstoot en een hoger rendement.

Op vlak van veiligheid profiteert deze Hyundai i20 van de SmartSense toepassingen, zijnde Lane Departure Warning System, Lane Keeping Assist, Forward Collision Avoidance Assist, Driver Attention Warning en High Beam Assist die allen (actief/passief) bijdragen tot het welzijn van alle inzittenden.

Lees hier onze rijtest met de Hyundai i20 1.0 T-GDi 120 pk!