Officieel: Toyota Aygo facelift (2018)De kleinste Toyota, de Aygo, zit in het nieuw!

De kleurrijke Aygo, die nog steeds rekent op een spraakmakende snoet, krijgt een deugddoende opfrisbeurt naar aanleiding van zijn vierjarig bestaan … én het Autosalon van Genève! Toyota blijft trouw aan de intense samenwerking met Peugeot en Citroën vandaar dat we op korte termijn een soortgelijke update voor de 108 en C1 mogen verwachten.

De vernieuwde Aygo krijgt enkele stilistische aanpassingen mee naast bijgewerkte lichtblokken mét LED dagrijverlichting. In de personalisatiecatalogus vinden we nieuwe koetswerkkleuren (Magenta en Blue) en 15″ lichtmetalen velgen. Binnenin verwelkomen we een nieuw stuurwiel, andere zetelbekledingen, layout voor de tegenpartij en nieuwe mogelijkheden inzake interieurverlichting.

Onder de motorkap blijft de 1.0-liter VVT-i benzinemotor trouw op post maar dankzij een nieuw injectiesysteem (inclusief andere compressieverhoudingen, minder wrijving en een EGR systeem) moet de driecilinder beter dan ooit lopen. Dit in combinatie met een stillere loopcurve en een lager verbruik, Toyota acht hier 3,6 liter benzine per 100 km (90 g/km CO2) mogelijk. Met 72 pk en 93 Nm neemt de 0-100 chrono net geen 14 seconden in beslag, bij 160 km/u zit je – heroïsch gezien – op de Japanse topsnelheid.

Tegen de zomervakantie moet de vernieuwde Toyota Aygo beschikbaar zijn in het dealernet.