Poll: Porsche 911 R vs Nissan GT-RDuitsland vs Japan, analoog vs digitaal, 911 vs Godzilla, …

Met de GT-R heeft Nissan het leven van Porsche al meermaals verzuurd, voor minder geld krijg je bij hen namelijk méér vermogen die behoorlijk efficiënt aan de grond kan worden gezet. Anno 2017 twijfelt niemand meer aan het prestatiepotentieel van de Nissan GT-R, zo iconisch als de Porsche 911 zal Godzilla wel niet direct worden. Zeker niet als je een 911 (991) R ten tonele brengt.

Deze gelimiteerde special edition is een hommage aan de 911 R van weleer en omvatte al het goede van de GT3 RS maar dan mét een manuele transmissie en een meer klassiek getooid koetswerk. Intussen kan je de combinatie van de manuele zesbak en de potente 4.0-liter flat six (500 pk!) gewoon krijgen in de gefacelifte GT3. De 570 pk sterke Nissan GT-R is daarentegen steevast voorzien van een 6-traps automaat met dubbele koppeling.

Zelfs op de tweedehandsmarkt is het nog bijzonder moeilijk – en kostbaar – om een Porsche 911 R aan te schaffen, voor de vernieuwde 991 GT3 ben je minimaal 156.670 kwijt – als je er nog eentje kan of mag kopen tenminste. De Nissan GT-R is met z’n 99.900 euro in alle opzichten een koopje. Met z’n slimme automaat en vierwielaandrijving is Jan Modaal tot behoorlijk wat in staat met de uitermate efficiënte supersporter. Maar kan deze ook tippen aan het icoon uit Zuffenhausen?

Porsche 911 R vs Nissan GT-R

View Results

Laden ... Laden ...

Lees hier onze rijtest met de Porsche 911 (991.2) Carrera S!
Lees hier onze rijtest met de Nissan GT-R (MY17)!