Officieel: Ferrari '70th Anniversary' special editionsOprichter Enzo Ferrari draait zich ongetwijfeld om in zijn graf maar de Italiaanse sportwagenbouwer zou dan toch met een luxueuze terreinwagen komen.

Sergio Marchionne verhoogde bij zijn aanstelling als CEO van Ferrari per direct het productievolume van 7.000 naar 8.000 stuks. Op termijn zouden zelfs er jaarlijks zelfs 10.000 exemplaren de fabelachtige fabriek in Maranello verlaten, zonder te raken aan het exclusieve karakter van Ferrari. Maar het immense succes van de SUV’s en de komst van luxueuze topversies van Rolls-Royce, Lamborghini, Maserati, Aston Martin en Jaguar zou Ferrari zich tegen 2021 toch op deze markt begeven.

Daarmee kunnen de Italianen gerust hun omzetcijfers stevig aandikken en daarmee voldoende cashflow vrijmaken voor krachtige sportwagens en begeerlijke GT’s, toch blijft het ietwat vloeken in de kerk.

Ferrari zou Ferrari niet zijn mochten ze het SUV recept op hun eigenste manier in te vullen, zo spreken ze momenteel liever (intern) over een FUC oftewel Ferrari Utility Vehicle. Motorisch blijft het merk ongetwijfeld trouw aan de turbogeblazen V8’s en atmosferische V12’s, al komt de tijd van elektro/hybridehulp wel met rasse schreden nabij.

Moraal van het verhaal, zelfs in Maranello is er niets meer heilig.