Skoda Fabia krijgt nieuwe 1.0 TSI instapper [95 pk]Ook in de Skoda Fabia en Fabia Combi gaat de 1.2 TSI op pensioen en krijgen we een zuinigere én krachtige 1.0-liter TSI driecilinder in de plaats.

Na de Octavia 1.0 TSI en Rapid 1.0 TSI is het nu de beurt aan de Fabia’s om hun oude twaalfhonderd viercilinder benzinemotor in te ruilen voor de moderne 1.0 TSI. Deze driecilinder is er met 95 pk / 160 Nm en 110 pk / 200 Nm, zowel voor de Skoda Fabia hatchback als praktische Fabia Combi break.

De nieuwe Skoda Fabia 1.0 TSI is dankzij moderne technieken niet enkel krachtiger dan zijn voorganger, hij moet ook zuiniger én sneller/vlotter voor de dag komen. Zo ligt de topsnelheid nu op 185 km/u terwijl de CO2 uitstoot en het verbruik daalt tot 99 g/km en 4,3 liter benzine per 100 km. Naast een manuele zesversnellingsbak is de DSG automaat met zeven verzetten hier ook te verkrijgen.

Skoda profiteert van deze update om ook per direct de veiligheids- en rijhulpmiddelen van de Fabia wat aan te dikken met ondermeer adaptieve cruise control, vermoeidheidsdetectie, Keyless Entry Start & Exit System, parkeersensoren, Light Assist, intelligente regensensoren en een autonome remassistent.

Na de voorstelling op het Autosalon van Genève mag het niet lang meer duren alvorens de Skoda Fabia met zijn 1.0 TSI staat te pronken bij je favoriete concessiehouder.

Lees hier onze rijtest met de Skoda Fabia 1.4 CRTDI!
Lees hier onze rijtest met de Skoda Octavia 1.0 TSI!