Officieel: Mercedes-AMG E63 Break 4Matic (2017)

Officieel: Mercedes-AMG E63 Break 4Matic (2016)Praktisch, functioneel én razendsnel (571 pk of 612 pk), dat is de nieuwe Mercedes-AMG E63 Break!

Na de nieuwe generatie Mercedes E-Klasse Berline volgde al snel een praktische evenknie, de E-Klasse Break. Voor de sportieve meerwaardezoekers was er al een E43 AMG Light voorhanden maar toen de échte E63 AMG ten tonele kwam moesten we toch even slikken van de prestatiecijfers. Nu combineert Das Haus de praktische inborst van de E Break met de extreme potentieel van de E63 AMG in de Mercedes-AMG E63 4Matic+!

Zoals elk product dat uit de AMG werkplaats in Affalterbach rolt is ook deze E63 AMG Break voorzien van een ietwat agressievere uitstraling met scherpere bumpers, grote velgen, bredere heupen, chroom accenten en een vierdelige uitlaat achteraan. Binnenin heerst er sportief sfeertje dankzij het veelvoud gebruik van contrasterende stiknaden, koolstofvezel en Alcantara al kan je dat naar hartenlust zelf bepalen met een uitgebreide personalisatiecatalogus. De nieuwe Mercedes-AMG E63 Break is bovenal praktisch met een laadvolume van 640 liter tot 1.820 liter, de achterbank gaat overigens neer in drie delen. Alle gadgets van de reguliere E’s – reusachtige HD schermen, autonoom rijden, connected services, … – blijven ook hier van de partij, tot groot jolijt van wie het benijdt!

Het kloppende hart van deze AMG V8 generatie generatie is de 4.0-liter achtcilinder met twee turbo’s die we het eerst zagen in de AMG GT sportwagen. De E63 AMG Break komt eveneens in twee versies, zijnde een reguliere variant met 571 pk / 750 Nm en een S versie met maar liefst 612 pk / 850 Nm! Beiden zijn gekoppeld aan de negentraps AMG SPEEDSHIFT MCT sportautomaat die sneller schakelt dan je schaduw. Het verbruik en de CO2 cijfers zijn minder van belang bij dergelijke bolides, toch zou je in theorie voldoende hebben aan 9,1 liter benzine en een uitstoot van 214 g/km CO2. Interessanter zijn de sprintcijfers (3,5 s of 3,6 s) en een topsnelheid van 250 km/u, met de AMG Driver’s Package wordt dat zelfs 290 km/u!

Naast deze verfijnde mechaniek zijn er een resem actieve en passieve hulpsystemen voorhanden waarmee je zowel op het circuit als tussen je woning en de basisschool van je kroost in de meest optimale omstandigheden kan opereren. Om het immense vermogen goed aan de grond te zetten – en je praktische Duitser heelhuids te houden – is er standaard 4Matic vierwielaandrijving voorzien, speelvogels zullen ook hier een Drift Modus terugvinden waarmee de achterbanden snel opgerookt kunnen worden.

Mercedes-AMG laat de wereld kennismaken met de twee uitvoeringen van de nieuwe E63 AMG Break op het Autosalon van Genève in maart. Tegen april moeten de orderboeken opengaan (à 100.000 euro?) en tegen de zomer worden de eerste exemplaren verwacht. Ook hier krijgen we overigens E 63 S 4MATIC+ Break “Edition 1″ lanceringsversie met zwarte en gele accenten, 20” zevenspaak velgen en matzwarte afwerking.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...