Rijtest: Hyundai IONIQ 1.6 GDi Hybrid (2016)Na de “VAB Gezinswagen van het jaar 2017” titel scoort Hyundai met de Ioniq nu topresultaten inzake restwaarde / waardevermindering.

Naast een modern aandrijfgeheel, alerte rijhulp/veiligheidssystemen, scherpe prijs en ecologisch innerlijk hoef je bijna geen opofferingen te doen wanneer je kiest voor de Hyundai Ioniq. Het interieur zit goed ineen en is voorzien van heel wat snufjes, daarnaast is zowel de koffer als achterbank ruim genoeg voor dagdagelijkse bezigheden. De Ioniq Hybrid heeft ook nog een beperkt verbruik (onder de 5 liter is prima haalbaar in de praktijk) en lage CO2 (79 g/km).

Dat is voor de consument allemaal mooi meegenomen, zeker omdat de Koreanen een uitmuntend garantiepakket weten te bieden voor de Ioniq. Zo krijg je vijf jaar garantie (zonder kilometerbeperking!) én acht jaar (of 200.000 km) op de hightech batterij. Dat speelde allemaal mee in een recent onderzoek naar de restwaarde in diverse Europese landen, het zal dan ook niet verwonderen dat de Hyundai Ioniq Hybrid de eerste plaats wist weg te kapen in nagenoeg alle landen. Plaats #2 was overigens weggelegd voor de Ioniq Electric, een zuiver elektrische variant die in de praktijk perfect 200 km kan doen.

Die sterke restwaarde is dan weer mooi meegenomen voor de fleetmarkt waardoor de Ioniq ginds stevig kan uitpakken met interessante tarieven en beperkte TCO (Total Cost of Ownership) waarden.

Lees hier en hier onze rijtest met de Hyundai Ioniq Hybrid!
Lees hier onze rijtest met de Hyundai Ioniq Electric!