Officieel: Opel Insignia Grand Sport (2017)

Officieel: Opel Insignia Grand Sport (2017)Na acht behoorlijk succesvolle jaren steekt Opel de Insignia in het nieuw!

Tezamen met de geslaagde restyling – met heel wat invloeden van de Monza Concept uit ’13 – verwelkomen we ook een langere naamgeving, Insignia Grand Sport. Dat klinkt net wat chiquer en past mooi in de algemene naamgeving met de Insignia Sports Tourer en Insignia Country Tourer varianten die later ook vernieuwd zullen worden.

Dankzij de grotere buitenafmetingen (wielbasis, spoorbreedte, lengte) moet het binnenin de Opel Insignia Grand Sport nog aangenamer zijn dan voorzien om te vertoeven. De daklijn ligt wel iets lager (- 3cm) en loopt wat af om een sportieve uitstraling mee te geven, net zoals de uiterste positionering van de wielen. De koffer slikt 490 liter tot maximaal 1.450 liter wanneer je de achterbank opoffert voor laadruimte.

Binnenin gaat de nieuwe Insignia verder op het weg die Opel insloeg met de eveneens nieuwe Astra met een strakke doch futuristische vormgeving. Op het minimalistische na, een groot verschil van de oudere Opel’s met de “knopjesziekte”. De optionele AGR stoelen zijn nog steeds een schoolvoorbeeld voor comfort en steun aldus Opel, in de Insignia Grand Sport zijn ze nu ook van een massagefunctie voorzien naast de gekende ventilatie. De nieuwste generatie IntelliLink neemt zoals steeds het infotainment op zich met Apple CarPlay, Android Auto (later) en Opel OnStar. Internetliefhebbers zijn dan weer gelukkig met de ingebouwde WiFi hotspot die tot zeven apparaten kan bedienen!

Omtrent (nieuwe) motoren rept Opel nog niets, enkel dat er nu ook een achttraps automaat voorhanden is en de vierwielaandrijving beter dan ooit functioneert. Dat laatste kunnen we ook zeggen over het FlexRide onderstel, net zoals de directe concurrenten wil Opel een dynamisch aan scherp stuur/weggedrag leveren in deze Insignia Grand Sport. Dankzij het gebruik van lichte(re) materialen bespaar je sowieso zo’n 60 kg in vergelijking met de huidige Insignia, afhankelijk van de versie kan dat zelfs oplopen tot 175 kg!

Op vlak van gadgets en rijhulpsystemen pochen de Duitsers uit Russelsheim nu al met hun innovatieve IntelliLux LED matrix-verlichting, heads-up display, Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist mét Lane Departure Warning en Rear Cross Traffic Alert!

De wereldpremière voor deze Insignia Grand Sport is voorzien voor het Autosalon van Genève in maart 2017, de marktintroductie zou tegen de zomer plaatsvinden. Prijzen volgen later, net zoals de details over het motorengamma.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...