Officieel: Isuzu D-Max 1.9 D [163 pk / 380 Nm]Isuzu schaaft de stoere D-Max wat bij en voorziet zijn pick-up van een gloednieuwe 1.9-liter turbodiesel.

De downsizingtrend bereikt nu ook het relatief onbekende Isuzu, Japans’ oudste autoconstructeur die dit jaar zijn 100ste verjaardag viert. De bestaande 2.5-liter diesel mag op pensioen en wordt vervangen door een gloednieuwe 1,9-liter viercilinder turbodiesel die voldoet aan de meest recente EURO6 emissienorm. Het vermogen blijft hetzelfde met 164 pk en 360 Nm koppel tussen 2.000 en 2.500 tpm, terwijl zowel de CO2-uitstoot, net als het verbruik, een stuk lager ligt.

De toekomstige D-Max-eigenaar kan aan de slag met een manuele versnellingsbak met zes verzetten of een nieuwe zestraps automaat. Bij zijn voorganger moest je het nog stellen met een vijftrapsautomaat. De inschakelbare vierwielaandrijving blijft mooi op post, net zoals het immense trekvermogen van maar liefst 3,5 ton. In de laadbak kan er, afhankelijk van de versie/uitvoering, nog maar liefst één ton aan lading bovenop!

Met deze technische upgrade werd ook het uiterlijk wat aangepast met een hertekende voorzijde, LED dagrijverlichting/achterlichten en nieuwe velgen. Het interieur verwelkomt dan weer een vernieuwd design voor de boordplank, inclusief tellerpartij. Het navigatiesysteem zit vanaf heden ook mooi ingewerkt. Op vlak van rijhulp/veiligheidssystemen werd het D-Max aanbod ook wat groter met ondermeer keyless go / smart key, een verbeterd ESP systeem, Hill Descent Control (HDC) en Hill Start Assist (HSA).

Op het Autosalon van Brussel beleeft deze nieuweling zijn première, kort erop worden de eerste exemplaren afgeleverd. Dit in de gekende drie uitvoeringen zijnde Single Cab, Extra Cab en Double Cab. Elke nieuwe D-Max geniet overigens van 5 jaar garantie jaar met wegbijstand en een kilometerbeperking die nu wordt verhoogd tot maar liefst 200.000 km! Prijzen hebben we op dit moment nog niet, maar deze zullen – mits een lichte prijsstijging – in lijn liggen met die van het huidig aanbod.