Officieel: Porsche Panamera e-Hybrid (2016) [56 g/km CO2]Gezien het grote commerciële potentieel wacht Porsche niet lang met opnieuw een hybridevariant van de Panamera op de markt te brengen. Nog steeds zeer ruim, luxueus, krachtig (466 pk en 700 Nm) en tegelijk bijzonder zuinig!

De vierde variant van de nieuwe Porsche Panamera is de vierwielaangedreven E-Hybrid geworden. Net zoals zijn voorganger een plug-in hybride die gebruikt van een elektromotor, krachtige batterij (14.1 kWh) en een 2.9-liter V6 benzinemotor. Goed voor een normverbruik van 2,5 liter benzine per 100 km en een CO2 uitstoot van 56 g/km. Qua prestatiecijfers zit het ook wel snor, zo sprint je in 4,6 seconden naar 100 km/u en krijg je een topsnelheid van 278 km/u. Zuiver elektrisch geraak je 50 km ver met volle batterijlading en kan je maximaal 140 km/u.

Op een resem fluogele badges en accenten na zijn er geen visuele verschillen voor deze Panamera 4 E-Hybrid ten opzichte van de Panamera 4S, 4S Diesel en Turbo op een extra laadklep na dan natuurlijk! Binnen krijgt de boordcomputer een extra menu met interessante informatie omtrent het verbruik, batterijcapaciteit en de energiestroom.

Een Belgische prijs is er op dit moment nog niet, we hebben een lichtblauw vermoeden dat deze rond de 110.000 euro zal liggen. De bestellijnen gaan binnenkort open maar de eerste leveringen zijn pas voorzien tegen april 2017!

Lees hier onze rijtest met de vorige generatie Porsche Panamera S E-hybrid!