Officieel: Range Rover Evoque ConvertibleIn Paleis 6 vinden we met de Range Rover Evoque Convertible een Europese première op het Autosalon van Brussel 2016!

Ongelooflijk goed nieuws voor de lifestyle premium cabrioliefhebber, na een bejubeld concept in 2012 krijgen we volgend jaar een tastbaar product in de vorm van de Range Rover Evoque Convertible. De Evoque kreeg vorig jaar nog een beperkte facelift en blijft het ongezien goed doen, met een nieuwe dakloze koetswerkvorm moet dat succes van de drie- en vijfdeurs varianten nog wat bijzetten.

Het stoffen dak opent en sluit in respectievelijk 18 en 21 seconden terwijl de bagageruimte van 251 liter ten alle tijden aanwezig blijft. In de Land Rover catalogus staat deze Range Rover Evoque Convertible in twee uitvoeringen: SE Dynamic (vanaf €52.500) en HSE Dynamic (vanaf €58.800), beiden genieten nog steeds van verregaande personalisatiemogelijkheden en zijn beschikbaar met een 2.0-liter TD4 dieselmotor (150 pk of 180 pk) en een 2.0-liter Si4 benzinemotor (240 pk). Standaard zijn deze allemaal uitgerust met de efficiënte negentraps ZF automaat en vierwielaandrijving.

Die laatste helpt hem perfect om zijn Land Rover badge waardig te dragen in combinatie met allerhande rijhulpsystemen (en gadgets), dit zowel op de snelweg, in de stad of op onverharde wegen. Met een trekvermogen (en afneembare trekhaak) van 1.500 kg kan deze lifestyle cabrio ook nog eens functioneel voor de dag komen! Op vlak van multimedia en connectiviteit zijn de zeven magere jaren nu ook gelukkig voorbij bij Land Rover, zo getuige het innovatieve InControl systeem.

Zie je toch geen nut voor een dergelijke cabrio, geen nood want de Range Rover Evoque komt ook in zijn reguliere vorm naar de Heizel. Voor wie het toch wat groter mag is er ook een Range Rover Sport aanwezig, wie op zoek is naar een stevige brok sportiviteit mag zeker de Range Rover Sport SVR niet vergeten met zijn brullende – en 550 pk sterke! – 5.0-liter V8. De absolute topper van het gamma, de Range Rover SVAutobiography, is ook aanwezig met al zijn luxueuze weelde en unieke duotone lakafwerking.

Bij de reguliere Land Rover modellen is het iets langer zoeken naar serieuze nieuwigheden voor 2016, achter de coulissen werkt men dan ook naarstig verder aan een volledig nieuwe generatie Discovery. Idem voor de legendarische Defender. Om de huidige Land Rover Discovery toch nog even in de spotlights te zetten voorzien de Belgische importeur twee speciale edities onder de Landmark (vanaf €63.000) en Graphite (vanaf €56.500) noemer, de eerste kan je effectief ontmoeten op het komende Autosalon.

De Discovery Sport – opvolger van de Freelander – kan je ginds ook ontmoeten en moet zijn succesvolle lancering in 2016 weten verder te zetten. Daarom kreeg de compacte SUV enkele kleine updates mee op vlak van motorisaties (hallo Si4 benzinemotor!), opties, veiligheidssystemen en multimedia. Met een groter onderhoudsinterval (nu 33.000 km) vergroot Land Rover ook de gebruikskosten over de hele levensduur van de Ingenium viercilinders.