Hyundai komt met Genesis luxemerk - Luc DonckerwolkeNaast een sportieve N tak komt Hyundai nu ook met een zelfstandig Genesis luxemerk, onze landgenoot Luc Donckerwolke wordt verantwoordelijk voor het design!

Hyundai wil het stilaan écht gaan maken als wereldspeler in autoland. Van een grijze massaconstructeur zijn ze de laatste jaren meer op de voorgrond gaan treden met hun breed gamma, denk maar aan het WRC team, Europese modellen en een lokaal design- en ontwikkelingsteam! In 2016 krijgen we ook een eerste volwaardig Hyundai N Performance model die de sportiviteit van het Zuid-Koreaanse merk in de verf moet zetten, een nieuwe telg – die Genesis zal heten – focust dan weer meer op luxe, weelde en uitstraling.

Tegen 2020 – wat in autoland niet meer zo lang is – moeten er maar liefst zes Genesis modellen zijn (berlines, limousines, SUV’s, …) die allemaal een alfanumerieke benaming krijgen, steevast beginnend met een G. De huidige Hyundai Genesis zal hierdoor omgedoopt worden tot G80, grotere de Equus – die hier niet verkrijgbaar is – zal door het leven gaan als G90! Bij de Duitse premiumconstructeurs kennen we een dergelijke strategie al langer, elders zagen we het al bij Citroën (DS), Ford (Virgale), Toyota (Lexus) en Nissan (Infiniti)!

Naast een stevige imago/prestigeboost wil Hyundai met luxueuze modellen ook een groter marktaandeel verkrijgen in China en de VS. Luc Donckerwolke (ex Lamborghini / Seat / Bentley) werd hiervoor aangesteld als hoofd van het Hyundai Motor Design Center en van een nieuwe Prestige Design designdivisie.

Tijdens het komende Autosalon van Brussel – 14 tot 24 januari 2016 – zal Hyundai België dit heugelijk feit extra in de spotlights zetten én het Genesis submerk lanceren.

Hyundai komt met Genesis luxemerk - Luc Donckerwolke