Officieel: Mercedes-AMG C63 CoupeVan (bijna) elke nieuwe Mercedes komt er een extrasportieve AMG variant, zo ook van de nieuwe C-Klasse Coupé. Hier wederom keuze tussen 476 pk of 510 pk!

Das Haus laat er geen gras over groeien en komt tegelijk met het reguliere gamma van de C-Klasse Coupé met de superieure AMG uitvoeringen. Aan de buitenzijde herken je de C63 Coupé aan zijn agressieve en uitgeklopte bumpers, powerdoom, andere grille en AMG badges overal. Achteraan is er ook een subtiele spoiler terug te vinden en de gekende vier uitlaten die een prachtige soundtrack leveren. Binnenin werd alles een stukje sportiever maar bij de Mercedes-AMG C63 Coupé draait het natuurlijk om de krachtbron en rijdynamiek.

Voor dat eerste rekenen de Duitsers op de ondertussen gekende biturbo 4.0-liter V8 die wederom in twee versies naar buiten komt. De “reguliere” C63 Coupé krijgt 476 pk en 650 Nm, de C63 S Coupé doet het met 510 pk en 700 Nm! Beiden voorzien van een zeventraps sportautomaat waarmee je ongeveer 4 seconden aan 100 km/u kan zitten, bij 250 km/u – of de optionele 290 km/u – is het gedaan met de pret. Verbruikcijfers en CO2 uitstoot kunnen we jammer genoeg niet meegeven maar reken gerust op veel.

Om een ideale rijbelevenis te garanderen werd het onderstel ook specifiek “sportief” afgesteld voor de C63 Coupé, net zoals de ophanging en stuurgevoel. Met de juiste voorkennis zal dit ongetwijfeld de scherpststurende C-Klasse zijn, daarom durven we nu al dromen over de eventuele komst van een Black Series variant. De gedroomde speelkameraad voor de BMW M4 Coupé verschijnt eind dit jaar in de showrooms, we vermoeden een vanafprijs die iets hoger ligt dan de C63 AMG Berline en Break.