Officieel: Ferrari 488 SpiderDakloos genieten van die turbogeblazen V8 gaat met deze Ferrari 488 Spider beter dan ooit!

Op het Autosalon van Genève presenteerde de Italianen uit Maranello nog maar net de 488 GTB die de loodzware taak kreeg om de 458 Italia te vervangen. Naast een beperkte designupdate was de keuze voor een turbogeblazen achtercilinder ongetwijfeld de grootste nieuwigheid, gelukkig hoeven we niets te vrezen qua rijbeleving, soundtrack en performantie aldus de gerenommeerde pers die de 488 GTB al even mocht testrijden. De eerste Belgische exemplaren komen er bijna aan maar zoals vaak denkt Ferrari per direct aan een dakloze Spider uitvoering die deze keer bijzonder snel volgt. Normaliter steevast in het rood maar nu werd er toch voor een nieuwe Blu Corsa blauwtint gekozen, op het Autosalon van Frankfurt in september krijgen we de dakloze Italiaan voor het eerst te zien.

Bij deze 488 Spider bestaat de hardtop uit twee inklapbare delen die bijzonder weinig wegen, in 14 seconden kan het dak zich openen en sluiten. Net zoals de 488 GTB Coupé krijgt de Spider uitvoering de centraal geplaatste 3.9-liter V8, goed voor 670 pk en 760 Nm koppel, gekoppeld aan een razendsnelle zeventraps F1 sportautomaat met dubbele koppeling. In drie tellen zit je aan 100 km/u terwijl de topsnelheid voorbij de 325 km/u ligt. Dat terwijl de lifestyle sportwagen een theoretisch verbruik bezit van 11,4 liter per 100 km, de CO2 uitstoot bedraagt 260 g/km!

Een cabriorijder vraagt iets meer comfort en krijgt die onder andere door een instelbare windbescherming, ook de actieve ophanging tekent present waarmee zelfs Belgisch wegdek zijdezacht aanvoelt. Desondanks deze aanpassingen hoef je niets te vrezen qua rijdynamiek, net zoals bij de 488 GTB krijg je innovatieve hulpmiddelen zoals actieve aerodynamica, een intelligente voorbumper en meesturende achterwielen (SSC2 Side Slip Angle Control System)! Als alles goed loopt worden de eerste Ferrari 488 Spider exemplaren begin volgend jaar afgeleverd, ideaal voor de komende zomer!