Video: Chris Harris test de Ferrari 488 GTBEen kleine €210.000 vraagt Ferrari voor de 670 pk sterke 488 GTB Coupé, inclusief btw natuurlijk!

Na de onthulling van de gloednieuwe 488 GTB Coupé op het Autosalon van Genève was het uitkijken naar de eerste testsessies van de internationale media. Ook dat ligt ondertussen achter ons waardoor de eerste klantenleveringen niet meer lang op zich zullen laten wachten, België is traditiegetrouw een sterk Ferrari land dus hier verwachten we ze ook zéér binnenkort bij een van de drie officiële vertegenwoordigers van Maranello zijnde Francorchamps Motors (Waterloo), Monza (Sint Martens Latem) of FMA (Antwerpen).

In tegenstelling tot de Ferrari 458 familie opteerden de Italianen (onder de grote milieu/belastingdruk) voor een 3.9-liter V8 mét drukvoeding, goed voor 670 pk en 760 Nm! Dankzij de actieve aerodynamica en tegensturende achterwielen kan de 488 GTB messcherpe prestaties neerzetten op het circuit, met de Bumpy Road feature verkrijg je anderzijds – zelfs op Belgisch wegdek – een zijdezacht comfortgevoel.

Goedkoop zullen dergelijke sportwagens natuurlijk nooit worden, €209.744 ben je alvast genoodzaakt mee te brengen naar de onderhandelingstafel. In ruil krijg je al een behoorlijke basisuitrusting en een ijzersterk merkimago, ook kan je de volgende zeven jaar gratis genieten van een Genuine onderhoud en drie jaar garantie. Dacht je reeds dat de Duitsers moeilijk deden met hun prijzige optielijst, blijf dan maar weg bij die rode Italianen. Van logische opties (koetswerkkleuren, velgen, interieur, gadgets) gaan ze naadloos over richting ongeziene mafia marktconforme praktijken. Zo vragen ze voor “historische kleuren” plotsklaps €9.000 extra, wiellogo’s in koolstofvezel €605, witte achtergrond voor de tellerpartij €702 (terwijl geel of rood gratis is!), zilveren naamplaatje €545 of een brandblusser €787…

Nu pas een bestelling plaatsen voor de Ferrari 488 GTB zal resulteren in een levering ergens laat in 2016, indien je voldoende opties aanvinkt kan dat enkele maanden naar voor schuiven. Voor de minder fortuinlijke fanboys hebben we ook goed nieuws, net zoals bij de 458 Italia hadden er alvast heel wat landgenoten op voorhand een pre-order geplaatst waardoor ze zeer snel hun speeltje zullen ontvangen. Enkele zonnekloppers plaatsten reeds hun 488 GTS bestelling welke pas voorgesteld zal worden op het Autosalon van Frankfurt!