Header Mazda 2
De nieuwe Mazda2 beleeft in Brussel zijn Europese première!

Mazda doet het uitstekend de laatste jaren! Een frisse KODO designwind en heel wat SKYACTIV-technologie sterken de Japanners in de strijd voor het Europese vasteland. Nadat ze de grond deden daveren in het D-segment met de Mazda6 en met de Mazda3 azen op de Golf- en Focus-klanten van deze wereld, wordt 2015 het jaar waarin ze het kleinste segment aanvallen. De nieuwe Mazda2 beleeft in Brussel zijn Europese première.

De Hazumi Concept was een gewaagde voorbode, maar ook het iets braver uitziende eindresultaat ziet er heel aantrekkelijk uit. Daarnaast onderging het chassis heel wat wijzigingen en onderging het kleintje een dieet. Instapper van dienst is de 1.5-liter SKYACTIV-G benzinemotor met 75 pk en 135 Nm, terwijl een 90-pk versie en zeker de 115 pk-versie van hetzelfde motorblok knappe prestaties brengt. Belangrijk bij ons wordt ook de nieuwe 1.5-liter SKYACTIV-D dieselmotor, die met zijn 105 pk en 220 Nm koppel vlot vooruitgaat aan een gemiddeld verbruik van amper 3,4 liter/100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt slechts 89 g/km.

Naast de Mazda2 komen ook de opgefriste CX-5 en Mazda6 een kijkje nemen. Nieuwe Full-LED koplampen doen hun intrede op beide modellen en nieuwe veiligheidstechnologie werd toegevoegd. De Mazda6 krijgt ook optioneel een head-up display en vierwielaandrijving voor de 2.2-liter diesel. Voor de knappe CX-3 Crossover moeten we sowieso nog iets meer geduld hebben.