Wiesmann GT MF-5
De Wiesmann rollercoaster lijkt nu echt wel volledig voorbij, de laatste stuiptrekkingen vinden momenteel plaats.

In november vorig jaar leek het nog even alsof Wiesmann alles op een rijtje had kunnen zetten, maar volgens een bericht in de Nederlandse Telegraaf zijn de dagen van de sportwagenfabrikant nu definitief geteld. De fabriek werd stilzwijgend gesloten en vrijwel alle werknemers werden de deur gewezen.

Amper 6 mensen zouden nu nog in dienst zijn, terwijl in de glorietijden maar liefst 125 trotse werknemers meehielpen bij het op de markt brengen van de exclusieve Wiesmann sportwagens. Wiesmann werd opgericht in 1985 door de twee broers Martin en Friedhelm Wiesmann en startte de productie in 1993, het laatste wapenfeit was de GT MF4-CS. Traditiegetrouw had die een BMW krachtbron, de 420 pk sterke V8 uit de M3 E92. Daarmee sprintte de volbloed Wiesmann van 0-100 km/u in amper 4,4 seconden en bereikte hij een topsnelheid van 293 km/u. (Via: Telegraaf)

Wiesmann GT MF4-CS