Autosalon Geneve 2014 Live - Audi
Audi pronkt vooral met traditionele benzineslurpers, de nieuwe S1, de nieuwe S3 Cabrio, een speciale RS4 en de next gen TT.

Op de Audi stand zijn we niet de enigen die van België komen. Ook de snelle Audi S1 is afkomstig van België, althans daar wordt hij gemaakt. Het heeft lang geduurd alvorens we een S-variant van Audi’s kleinste mochten aanschouwen maar nu staat hij er. Met 230 pk en 370 Nm die uit het 2.0-liter TFSI blok worden geperst kun je verwachten dat hij aardig vooruit zal gaan. Maar dankzij het Quattro systeem mag je zeker zijn dat hij gaat als de brandweer.

Als tweede première krijgen we een iets grotere maar dakloze S-variant voorgeschoteld, de S3 Cabrio. Net zoals in de S1 steekt er onder de motorkap van de S3 Cabrio een 2.0-liter TFSI blok. In de S3 levert hij echter 70 pk en 10 Nm meer. Daardoor gaat een sprint naar de 100 in 5,4 seconden. Uiterlijk herkennen we het bekende S-recept. Andere bumpers, een knappe diffuser voorzien van vier uitlaten, aluminium spiegelkappen en een verchroomde raamomlijsting.

Een oude bekende behoort ook tot de premières, althans grotendeels. Ter ere van de Audi RS2 heeft Audi een actiemodel van de RS4 Avant gemaakt. Typisch aan de RS2 was de blauwe koetskleur welke de RS4 Avant Nogaro overneemt. Verder zijn er verschillende matzwarte details terug te vinden en staat de Nogaro op 20″ lichtmetaal schoeisel. Tussen diens spaken pronken helrode remklauwen voorzien van een RS-badge.

De belangrijkste nieuwkomer is de derde generatie Audi TT. We zien geen revolutie maar eerder evolutie zoals we al konden zien aan de spyshots, schetsen en teasers. De karakterlijnen zijn strakgetrokken maar de bekende vormen blijven nagenoeg ongewijzigd. Ook het interieur is geen nieuws meer, dat liet Audi in januari al zien.