Officieel: Range Rover Evoque Autobiography Dynamic
Range Rover schenkt de Evoque in Genève het Autobiography uitrustingsniveau samen met een nieuwe topmotorisatie!

De Range Rover Evoque doet het ongelooflijk goed, veel beter dan men initieel durfde te hopen zelfs. Voor een aantrekkelijke som krijg je dan ook een leuke wagen met een strak interieur en een leuke merknaam voorop. Net zoals bij de Range Rover Sport krijgt de kleine Evoque nu de Autobiography trim die de interieurafwerking nog een niveau hoger weet te tillen. Zes extra kleuren voor de lederen zetelbekleding, sportzetels, gekleurde stiksels, Autobiography logo’s én de mogelijkheid om de drempelverlichting te personaliseren. Aan de buitenzijde verwelkomt het nieuwe uitrustingsniveau enkele nieuwe kleuren zoals het overtuigende Phoenix Orange, strakke 20″ velgen, een nieuwe grille en diverse gewijzigde accenten.

Geen revolutie ten opzichte van de andere uitrustingsvormen, maar gewoon de mogelijkheid om de wagen volledig op jouw smaak af te stemmen. Volledig in lijn met wat Range Rover klanten gewoon zijn! De techneuten onder ons verwelkomen ook het Land Rover InControl Apps systeem waardoor je via de boordcomputer van je Evoque gebruik kan maken van de geïnstalleerde apps op je iPhone of Android telefoon. Gezien de visuele kwaliteit van het bestaande systeem zijn we alvast benieuwd naar de werking ervan, al kan een prestigemerk als Range Rover de technologische evolutie niet langer negeren.

Met je Land Rover Range Rover Evoque Autobiography heb je dus zeker niets te klagen, maar als je op zoekt bent naar wat extra vermogen kan je nu ook opteren voor een Dynamic versie met een nieuwe vierwielaangedreven 2.0-liter benzinemotor met 285 pk en 400 Nm koppel. Dat is een toename van 45 pk en 60 Nm ten opzichte van de huidige Evoque Si benzinemotor. De ZF-automaat met 9 verzetten werd ook wat bijgeschaafd en komt nu indien gewenst comfortabeler en sportiever over! Om deze kracht goed onder de knie te krijgen werden de remmen ook wat vergroot, net zoals de ophanging en de dempers wat aangepast werden om deze topversie van de Evoque goed in het gareel te houden.

Met deze update willen de Britten de Evoque levendig houden, maar omtrent een Cabrio, Evoque XL of Evoque Sport is nog steeds niets gecommuniceerd, al verwachten we in de komende jaren nog een resem nieuwe modellen. Astrid Bryan is alvast fan!

Lees hier onze rijtest + video met de Range Rover Evoque SD4!