Bugatti Veyron Vitesse Jean-Pierre Wimille edtion
Bugatti krijgt volgens de laatste berichten de resterende Veyrons aan de straatstenen niet kwijt.

De verkoop van de Bugatti Veyron is duidelijk over haar hoogtepunt geen, Bugatti heeft immers grote problemen om alle resterende exemplaren aan de man te brengen. De Veyron Coupe die in 2005 werd geïntroduceerd had vijf jaar nodig om 300 orderbonnen te laten ondertekenen, maar van de Veyron Grand Sport Roadster zijn er maar liefst 40 overblijvende wagens.

Samen zijn ze goed voor een verkoopprijs van om en bij de 62,5 miljoen euro, broodnodig gezien Bugatti sowieso al met verlies verkoopt. Ze hopen met hun Dynamic Drive Experience programma nog enkele Veyrons te slijten, maar ondanks wat scheursessies over een afgesloten luchthaven of een schoon stukje bergasfalt zal het moeilijk worden om voor elkeen een eigenaar te vinden. Al die special editions helpen ook niet, er komen dagdagelijks immers extravagante concurrenten bij. Denk maar aan de LaFerrari, McLaren P1 of Porsche 918 Spyder.

Al hoopt Bugatti zelf de klus toch in 12 maanden te klaren, op een opvolger moeten we volgens de salesdirecteur niet meteen rekenen. Aan Bloomberg zei hij zelfs dat het nog meerdere jaren kan duren voor een dergelijke creatie het levenslicht ziet. Een Veyron overklassen is dan ook jaren denkwerk nog voor er een eerste prototype geconstrueerd wordt. (Via: Bloomberg)

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Lang Lang