Porsche 911 GT3 feast for the senses
De Porsche 911 GT3 RS komt enkel met een PDK-transmissie, maar wel met een hoop upgrades ten opzichte van de ‘reguliere’ GT3.

Lichter, krachtiger en aerodynamische optimalisatie. Drie zaken die de nieuwe Porsche 911 GT3 RS moeten onderscheiden van zijn broertje zonder RS-badge. En de laatste factor zal nog het zwaarst doorwegen, want de nieuwkomer krijgt vleugeltjes op de voorbumper, bredere wielkasten voor nog bredere banden en vanzelfsprekend een vast gemonteerde maar vermoedelijk instelbare achterspoiler. Het minuscule overgewicht dat nog rest zal worden weggewerkt door het gebruik van nóg lichtere koetswerkpanelen, dunner glas en het strippen van het interieur.

Achteraan zal nog steeds een atmosferische 3.8-liter flat-six het tempo dirigeren, maar met een vermogen van iets meer dan 475 pk. De GT3 RS zal naar traditie uitsluitend op de achterwielen worden aangedreven, maar een koppelingspedaal zit er ook voor de RS niet meer in. Volgens geruchten komt de nieuwkomer immers uitsluitend met een PDK-transmissie die vernieuwde ratio’s meekrijgt. Een sprint van 0-100 km/u moet daarmee nog een fractie sneller dan de 3,5 seconden van de GT3 gaan, terwijl de topsnelheid eerder zal afnemen door de aerodynamische kit met tot 50% meer downforce. (Via: AE)

Porsche-911-GT3-RS-4.0_5