Porsche LMP1 2014 Le Mans
Porsche onthult verdere details over hun terugkeer naar de LMP1 raceklasse.

Vorige maand dachten we nog dat Porsche met een dieselmotor naar Le Mans trok, maar nu kunnen we zwart-op-wit zeggen dat dit niet het geval is. Wel verrassend is dat de benzineslurpende turbomotor van de nieuwe LMP1 racewagen niet meer dan vier cilinders zal tellen en dat een dubbel KERS-systeem voor een extra duwtje in de rug zorgt.

Een batterijpakket zal gerecupereerde energie opslaan en wordt gekoppeld aan een elektromotor, die het additionele vermogen naar de voorste wielen stuurt. Dit gebeurt telkens tijdelijk, want de regels van het World Endurance Championship (WEC) limiteren de hoeveelheid benzine en elektrische energie die een wagen per ronde mag gebruiken.

Tot slot weten we ook al wie er achter het stuur kruipt van de nieuwe Porsche: Timo Bernhard en Romain Dumas zijn gekend aan het huis, Neel Jani en ex-F1 piloot Mark Webber vergezellen hen. We zijn benieuwd of ze de Audi R18 e-tron quattro van een nieuwe overwinning kunnen houden tijdens het summum van het kampioenschap: de 24-uren van Le Mans.