Racereport: So You Think You Can Drive?
De Ginion Group hield op zondag 6 oktober hun eerste Grand Prix, onze man Kevin was erbij en verdedigde levendig de GroenLicht kleuren!

Zondagmiddag, klokslag 13:00 stap ik de karting van Brussel binnen. Na even rond te dolen kwam ik al snel in contact met de andere deelnemers. Niet veel later kwam ook nog organisator Didier binnen, waarna van start werd gegaan met de aanmeldingen. Voor de aanvang van de race was er nog tijd voor een snelle consumptie. Je leerde al snel de verschillende deelnemers kennen en het werd al snel duidelijk dat voor velen de kartbaan geen onbekend terrein was. Van een rustig namiddagje karten was geen sprake meer…

Racereport-Ginion-Group-Grand-Prix-9

Racereport: So You Think You Can Drive? Racereport: So You Think You Can Drive?

Tijd voor het eerste deel van de Grand Prix, de befaamde Timelaps. Didier verzocht ons ons glas leeg te drinken en ons te gaan klaarmaken voor de start van de race. Een zekere stressfactor kwam nu toch wel opdagen. De racepakken werden aangedaan, de helmen werden opgezet, de karts werden in gang getrokken… Lichten op rood en niet veel later op groen én zo we waren vertrokken voor de eerste Ginion Grand Prix! Tijdens het racen zelf nam ik niet de tijd om op het scorebord te kijken. Mijn volledige focus lag op het karten zelf en ik wist dat ik hier alles uit de kast moest halen om een strijdvaardige tijd neer te zetten. Het was de eerste keer dat ik hier reed waardoor de eerste rondjes niet helemaal foutloos verliepen. Na enkele rondjes geraakte ik vertrouwd met het parcours en lukte het steeds beter in de buurt te komen van die ideale racelijn en de bijhorende strakke chrono.

Racereport: So You Think You Can Drive?Racereport: So You Think You Can Drive?

Na afloop begaven we ons met een hard kloppend hart naar de schermen met uitslagen. Daar zag ik mezelf in derde positie staan, wat me zeer positief verraste. Het was al snel duidelijk dat de winnaar van de tijdritten geen partij was voor mij. Deze bleek dan ook op professioneel gebied te karten. Voor de tweede, derde, vierde,… plaats ging er echter wel nog gestreden moeten worden. Na een korte pauze van een kwartier en de keel weer goed gesmeerd te hebben ging de GP van start, the real deal! Na het opwarmen van de banden gedurende één ronde achter de safety car – allemaal bijzonder waarheidsgetrouw wat de stressfactor de hoogte in liet gaan! – werden de gaspedalen terug tot het einde gedrukt en werd alles uit de kast gehaald om een zo goed mogelijke plaats te behalen. Ik vertrok als derde en het gat van de 2e is geen seconde uit mijn zicht verdwenen, maar een foutje van de bijzonder getalenteerde tegenstander zat er niet in waardoor ik er niet kon in slagen hem in te halen.

Racereport: So You Think You Can Drive?

Na 20min racen wapperde de finishvlag en zat de race erop. Vervolgens begaven we ons tot het podium waar de winnaars werden bekroond en de prijzen in ontvangst werden genomen. Ik mocht mezelf tevreden stellen met een derde plaats en een daarbij horende beker. De eerste prijs bestond uit een beker, een fles champagne en een BMW Experience track day op het circuit. Het was een zeer aangename en adrenalinevolle namiddag. De Ginion Group heeft heel wat sportieve merken in het portfolio maar geen betere plaats voor een aangename racedag dan de karting van Brussel! Een aanrader voor iedereen wie zich eens wil meten op het circuit..

Racereport-Ginion-Group-Grand-Prix-5

Tekst: Kevin Roegies