Officieel: Magnum MK5

Magnum MK5
Magnum stelt in volle glorie haar MK5 circuitspeeltje voor.

Na een reeks video-teasers vorige maand stelt Magnum nu officieel de MK5 voor, een trackspeeltje dat het vooral gemunt heeft op de BAC Mono, KTM X-Bow, Ariel Atom en VUHL 05. Deze tweezitter heeft een middenmotor met 250 pk en de aandrijving gebeurt volledig op de achterwielen. Schakelen doe je via een sequentiële zesbak, terwijl er eveneens een LSD werd gemonteerd.

Opmerkelijk is dat je de viercilinder mooi kan door revven tot maar liefst 11.000 toeren per minuut, naast het feit dat een sprint van 0-100 km/u in amper 3,2 seconden volbracht wordt. De topsnelheid van dit circuitgevaar bedraagt 240 km/u. Dat de Magnum MK5 slechts 545 kilogram in de weegschaal legt, maakt hem tot slot een super-kart. En dan nog een zeer exclusieve kart, want van de Magnum MK5 zullen er jaarlijks slechts 20 stuks gebouwd worden, elk met een startprijs van 139.000 dollar.

Uiterlijk bemerken we vooral de 18-inch lichtmetalen velgen omhuld met straat-legale competitiebanden, de agressieve snoet, omhoog gerichte kont en de tweekleurige paintjob. Bovendien zit je zo laag dat je de neusvleugels boven de wielkasten op ooghoogte te zien krijgt. De ophanging bestaat uit instelbare pushrod veren en instelbare anti-roll bars.

Achter het stuur word je mooi vastgegespt met een zespunts raceharnas en wordt je lichaam omhuld door een koolstofvezel lichtgewicht racekuipje. Het stuurwiel met diameter van 310 mm wordt standaard met waterbestendig zeemleer bekleed en achteruit manoeuvreren mag dankzij de achteruitrijcamera geen enkel probleem zijn. Je beste laptimes monitor je tot slot met een backlight schermpje achter het stuur.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...