Hoofd ontwikkeling Ted Klaus gaf in een interview met Autocar enkele doelstellingen met betrekking tot de Honda NSX vrij.

Honda wil met z’n toekomstige supercar de rijbeleving van een Ferrari 458 evenaren en er het prijskaartje van een Porsche 911 op kleven. Dit moet haalbaar zijn dankzij het gebruik van hybride technologie. Daarmee wordt de NSX zeker niet de eerste supercar met hybride technologie onder de kap, onder andere Ferrari gebruikt het in de LaFerrari en Porsche in de 918 Spyder. Om nog maar te zwijgen van de McLaren P1.

Klaus benadrukt dat er echter niemand door de cijfers zal worden omvergeblazen. De kwaliteiten die niet zwart op wit kunnen worden neergeschreven, zoals de betrokkenheid van de bestuurder met de wagen en het plezier tijdens het rijden, daarin zal de NSX uitblinken. Enkel mikken op cijfertjes laat belangrijke waarden volgens Honda verloren gaan. Voor de ontwikkeling van de NSX richtte Honda zich voornamelijk op wagens als de Audi R8, McLaren MP4-12C, Nissan GT-R, Ferrari 458 en Porsche 911 als referentiepunten. De NSX wordt verwacht in 2015. (via: Autocar)