BMW test in eigen land de tweede generatie X6.

Eerder dit jaar kregen we BMW’s derde generatie X5 te zien, maar deze kolos moet de beursvloer nog vullen. Daarnaast mogen we niet vergeten dat er in München naast de reeds bestaande X6, X5, X3 en X1 ook nog gewerkt wordt aan de X4 en X2. De dealers mogen beginnen denken aan bijbouwen als het zo verder gaat.

De SAV (=Sports Activity Vehicle) wordt gebouwd op een ingekorte versie van het platform waarop de X5 staat. Aangezien dat grotendeels van staal is gemaakt, zou het gewicht van deze mastodont iets lager moeten komen te liggen. Nochtans groeit de nieuwe X6 in de lengte met 43 mm tot een totaal van 4.910 mm, wat merkbaar moet zijn in het interieur.
Wat de X6 nog lichter en goedkoper kan maken is achterwielaandrijving. Dit is reeds verkrijgbaar op de X5 en wordt ook verwacht als keuzemogelijkheid op de nieuwe X6.

Onder de motorkap verwachten we nieuwe twin-scroll geblazen 3.0-liter motoren met zes cilinders & de versie met maar liefst drie turbo’s die we eerder al testten in de huidige X6 M50D. Een 4.4-liter V8 zal niet ontbreken in het lijstje alsook een hybride versie op basis van een 3.0-liter zescilinder benzinemotor. (via: Autoblog)