Hyundai European Test Center - Nurburgring-1
Na een Europese design- en researchafdeling hebben de Koreanen nu ook een testcentrum geopend in Duitsland!

Hyundai’s scoren de laatste jaren zeer goede punten met hun scherpe prijs en stevige basisuitrusting. Voor het design werd beroep gedaan op de kunsten van Peter Schreyer en daardoor kregen we meer dan ooit Europese Hyundai’s. Maar grootste pijnpunt bleek keer op keer het vage stuurgedrag te zijn. Op zich niet de grootste bekommernis voor een compacte gezinswagen, stoere terreinridder of compleet geflipte hatchback, maar de Koreanen willen hogerop en daarvoor moet er geïnvesteerd worden.

En dat werd ook vrij stevig gedaan, maar liefst 6,6 miljoen euro werd er in het nieuwe testcentrum nabij de Nürburgring gepompt. Met bekende buren als AMG, de BMW M divisie en Aston Martin trekt Hyundai duidelijk alle registers open om een strakkere wegligging te voorzien. Elk toekomstig model zal uitgebreid onderworpen worden aan de befaamde Groene Hel, maar liefst 480 rondjes staan er – per model! – ingepland. Daarmee malen ze ongeveer 180.000 testkilometers, wat voldoende moet zijn om het onderstel beter af te stemmen op de Europese normen.

Aangezien de ontwikkeling van de volgende generatie i20 en i40 al geruime tijd bezig zijn, lijkt de Genesis-opvolger de eerstkomende Hyundai die van de nieuwe European Technical Center testprivileges zal kunnen genieten. Of Hyundai – en de vrienden van Kia – hiermee effectief progressie zal maken, is nog te vroeg om te zeggen, maar de omvang van de investeringen geven ons alvast een goede indruk!

Hyundai European Test Center - Nurburgring-1