Bentley besluit een jaar na datum het concept niet te lanceren.

Tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance in 2012 presenteerde Bentley met trots de Mulsanne Convertible Concept. Een paar dagen geleden dachten we nog dat Bentley echt met de Mulsanne Convertible over de brug zou komen. Jammergenoeg werd onze hoop nu de grond ingeboord en wel mede dankzij de uitspraak van Bentley CEO Wolfgang Schreiber. Zijn exacte woorden waren: “We will not do that car, the demand for a Mulsanne convertible is just regional.”

Zoals hij vertelde in een interview zou het prestigieuze automerk geen goede zaken doen moesten ze de auto op de markt lanceren. Het zou volgens hen enkel succesvol zijn in een handvol markten waaronder de Verenigde Staten. Het is een beetje droevig nieuws, maar Bentley verkocht vorig jaar slechts 1.169 Mulsannes wereldwijd. Als je dan kijkt naar de kosten om nog een cabrio variant te creëren, is de beslissing snel gemaakt. Wel zal Bentley zich focussen op het ontwerpen van een nieuwe crossover om zo het merk aanzienlijk populairder te maken.