2014 Mercedes-Benz S63 AMG
Volgens geruchten zou Mercedes na de S63 AMG reeds stoppen met het gebruik van de 5.5-liter twin-turbo V8.

Wanneer de legendarische 6.2-liter atmosferische krachtcentrale uit de C63 AMG, E63 AMG en S63 AMG verdween hebben we dagen geweend. Om de 5.5-liter twin-turbo V8 opvolger zullen we vermoedelijk iets minder rouwig zijn, maar toch lijkt het vervangen ervan vroeg dag. Na de nieuwste S63 AMG zou de motor met een vermogen van 585 pk en 900 Nm koppel reeds met pensioen gestuurd worden.

Hoewel het intern genaamd M157-blok volledig EU6-conform is, zou het immers onmogelijk zijn de motor op te waarderen zonder een negatieve impact op de betrouwbaarheid ervan. De AMG-versie van de volgende E-Klasse, dan spreken we wel al van 2016, zou eerder een 4.0-liter V8 hybride krijgen. Hoogstwaarschijnlijk zal dit blok tot stand komen uit een of andere combinatie van twee viercilinders uit de A45 AMG. Hybride- en elektrokracht zijn immers deel van de AMG-toekomst, zo zegt AMG-hoofd Tobias Moers. De 911-killer waaraan volop gewerkt wordt zal tot slot hetzelfde blok meekrijgen. (Via: CarSales)

2014 Mercedes-Benz S63 AMG