Autosalon-Frankfurt-2013-Bentley
Met een snellere Continental GT en GTC V8 S lokt Bentley het publiek op het Autosalon van Frankfurt.

Vroeger kon je een Continental GT enkel krijgen met een krachtige W12 motor, maar sinds de V8 eveneens te verkrijgen werd ging de verkoop nog sneller. Maar het mag altijd wel wat meer zijn, dus haalden de Bentley ingenieurs wat extra kracht (+20 pk en 21 Nm) en daarmee zag de V8 S het levenslicht. Of de krachtigere W12 die enkel nog maar duurder is daarmee nog lang leverbaar zal zijn is nog maar de vraag.

Dankzij de 521 pk geraak je nu met je Continental GT in 4,5 seconden naar 100 km/u op een vrij comfortabele manier, de GTC doet er nog eens 2 tellen extra over. De topsnelheid van beide carrosserievormen ligt op respectievelijk 309 en 308 km/u, waarschijnlijk genoeg om je dagdagelijkse noden te bevredigen. Met een opgegeven verbruik van slechts 10,5 benzine is de nieuwe V8 S krachtbron ook nog eens vrij efficiënt en zuinig, al zal je die waarden niet direct halen.

Hoe nu de V8 en de V8 S uit elkaar halen? De S badges brengen uiteraard direct duidelijkheid, al ligt de krachtigste variant wat lager bij de grond. Vooraan de Bentley Continental V8 S kan je ook een subtiele frontlip terugvinden uit carbon. Welke motorisatie je ook verkiest, bij de Britten uit Crewe benaderen maar al te graag de perfectie in samenspraak met je diepste verlangens.