Porsche Panamera Diesel - update 2014
Porsche was vroeger een rasechte sportwagenbouwer, maar moet ook meegaan met zijn tijd. De Panamera Diesel kreeg wel een extra krachtkuur. 

Porsche deed gouden zaken met de Cayenne SUV en de vierdeurs Panamera, zeker toen ze besloten om een zelfontbrander aan te bieden. Zakelijke rijders verkiezen nog steeds die brandstof en hebben vaak een beter leasebudget dan de gemiddelde vertegenwoordiger. Maar stilstaan is achteruit gaan, daarom keken de Porsche-ingenieurs voor het Autosalon van Frankfurt nog eens goed naar de 3.0-liter V6 dieselmotor.

Daar waar je het vroeger moest doen met slechts 250 pk wordt er nu 50 pk extra bijgelapt. Ook het koppel – altijd belangrijk bij diesels – stijgt met 100 Nm tot een geruststellende 650 eenheden. Hierdoor snelt de nieuwe Porsche Panamera Diesel in de volle 6 tellen naar 100 km/u vanuit stilstand, bij 259 km/u is de pret voorbij. Ook de trekkracht neemt toe, nu kan je tot 2.600 kilogram meesjouwen.

Door lichte aanpassingen aan het motorblok loopt die nu nog smoother dan voordien. Het gemiddeld verbruik zakt nu ook tot 6,4 liter diesel per 100 km, al kan je dat gemakkelijk verdubbelen, het is en blijft een Porsche natuurlijk. Ook de CO2 waarde van slechts 169 g per kilometer doet vele managers nu al dromen, al moeten ze nog moeten wachten tot begin 2014 alvorens de eerste leveringen zullen plaatsvinden. De huidige Panamera Diesel krijg je pas na het betalen van minstens €82.764 aan de heren uit Zuffenhausen, we verwachten dat de nieuwe net geen €90.000 zal gaan kosten. Meer informatie én live foto’s van deze ultieme leasesedan geven we jullie volgende week mee van op het Autosalon van Frankfurt!

Porsche Panamera Diesel - update 2014