Officieel: Renault Twizy Cargo
Een Renault Twizy met bagageruimte in de plaats van een achterbank, gek of geniaal?

Op het eerste zicht is een Twizy al een bijzondere verschijning in het straatbeeld, laat staan dat de lokale bakker, postbode of pizzaboer zijn brommer inruilt voor deze elektrisch aangedreven scooter met of zonder deuren. Toch zagen de Fransen er iets in, of we hebben gewoon te maken met een late 1 april grap. Volgens het persbericht maakt de achterbank plaats voor 180 liter bagageruimte die via een achterdeur bereikt kan worden, wat voldoende zou moeten zijn voor diverse beroepen om zich uit de slag te kunnen trekken.

Als je er even praktischer over nadenkt moet dit wel een succes worden. Wie al eens in een grotere stad met de auto rondreed zal begrijpen dat een Twizy toch al wat voordelen kan bieden, enkel en alleen al met zijn hybride aandrijflijn. Het beperkte laadvermogen kan parten spelen, alhoewel parkeren nooit meer een probleem zal wezen. De actieradius van 50 tot 80 kilometer moet ook voldoende zijn, net als een topsnelheid van 45 of 80 km/u, afhankelijk van welke “motorisatie” je kiest in je Twizy. We hopen dat we deze Twizy Cargo mogen aanschouwen op het Autosalon van Frankfurt, Renault vraagt er overigens 6,750 euro exclusief btw voor.

Lees hier onze rijtest + video met de gewone Renault Twizy 80!