Opel-Insignia-FL
Na 5 jaar dienst als vlaggenschip komt Opel op het Autosalon van Frankfurt met een facelift voor de Insignia.

Naar goede gewoonte zijn de Duitse basisingrediënten voor een facelift van de partij. Zowel de voor- als achtergrille van de succesvolle Opel Insignia en Insignia Sports Tourer werden wat aangescherpt, er kwamen meer chroom accenten aan te pas en de verlichting kreeg een update met LED-integratie. Visueel moet de Opel hiermee het kunnen uitzingen tot het einde van zijn carrière, maar met de positieve verkoopcijfers mogen we tegen 2016 wel een opvolger verwachten.

Onder de motorkap werd alles ook nog even up-to-date gebracht, waardoor het verbruik en de CO2-uitstoot beiden daalden. In het segment van de Insignia is dat niet onbelangrijk, want het merendeel van de kopers rijdt deze Opel professioneel en dan gelden er belangrijke fiscale redenen. De bekende 2.0-liter CDTI blijft van de partij met een 120 pk en 140 pk variant, terwijl de vernieuwde SIDI turbobenzine motoren ook leverbaar zullen zijn. De 1.6 Turbo met 170 pk is de instapper, terwijl de 2.0T met 250 pk de meest sportieve variant moge wezen. Over een jaar mogen we dan wel een vernieuwde OPC variant verwachten die met die titel zal gaan lopen, maar dat is nog toekomstmuziek.

De huidige generatie zag het levenslicht in 2008 en daardoor zijn sommige materialen en systemen al wat gedateerd, vandaar dat we daar ook wijzigingen mogen verwachten. Denk dus aan een gebruiksvriendelijk en grotere navigatie, een nieuwe layout voor de middenconsole en betere materialen voor de zetel- en stuurbekleding. De vernieuwde Opel Insignia – en zijn identieke Vauxhall variant – zien we in september voor het eerst op het Autosalon van Frankfurt, nog voor december verwachten we hem bij de Belgische dealers. Qua prijs heb je nu een Opel Insignia tussen de €25.000 en €40.000, de gefacelifte variant zal ongeveer hetzelfde kosten.