Renault Twin'Run Concept
Een auto zo groot als een Twingo met de motorisatie van een Mégane Trophy? Complètement fou!

Vonden jullie ook dat Renault sinds de Renault 5 Turbo en de Clio V6 niets meer creëerden waarvan je echt helemaal op je hoofd gaat staan? Wel, daar komt nu verandering in, want Renault onthult officieel de Twin’Run Concept. Een tweezitter die de vier meter lengte nog niet haalt, maar wel een dikke 3.5-liter V6 in het midden van de wagen gemonteerd kreeg. Goed voor 316 pk bij 6.800 toeren per minuut en een koppel van 379 Nm. Nog niet gek genoeg voor jullie? De Twin’Run Concept heeft geen voorwielaandrijving, noch vierwielaandrijving, maar is gewoonweg een achterwielaangedreven stadsmus met een sequentiële zesbak en een 43:57 gewichtsdistributie!

Alhoewel, stadsmus… de Twin’Run Concept is met zijn buizenchassis en koetswerkpanelen uit glasvezel eerder geschikt voor het circuit. Slechts 4,5 seconden heeft het 950 kilogram wegende wagentje nodig om de 100 km/u te bereiken en de topsnelheid bedraagt maar liefst 250 km/u. Wij zouden het niet meteen aandurven met die ultra-korte wielbasis, en in de bochten vermoeden we dat de achterwielen ons nu en dan wel eens zouden inhalen. Al doen de 18-inch lichtmetalen velgen met Michelin-rubber van 245 mm breed achteraan en 205 mm vooraan waarschijnlijk hun allerbest om het contact met het wegdek te bewaren. Binnenin zien we Sparco kuipzetels met een harnas, een sequentiële pook en dicht bij het stuurwiel gelokaliseerde handrem. Een 5,5-inch LCD-scherm doet dienst als instrumentenpaneel.