Ferrari is niet exclusief genoeg

red-ferrari-hot-girl
Luca di Montezemolo, CEO van Ferrari, wil extra geld in kas.

Alhoewel het kwantitatief niet schort bij Ferrari (7.318 wagens verkocht in 2012), wil Montezemolo de winsten verhogen. Dit liet hij weten in een interview met Automotive News. Er is volgens hem geen nood aan grotere verkoopcijfers, want de wachtlijsten staan nu al vol. Wat ze wel willen is een verhoogde winst per bolide. Waar ze in 2011 al 14,1% winstmarge boekten, willen ze dit jaar naar de 15% op, niettegenstaande we geen ‘nieuwe’ modellen mogen verwachten – LaFerrari buiten beschouwing gelaten.

Er zijn veel manieren om hun kassa te spijzen, maar Luca wil allereerst de standaard optielijst van het merk uitbreiden. De klanten geven nu al zeker gemiddeld 25.000 euro uit aan opties en met het Ferrari Tailor-Made hoekje krijgen de Italianen gemiddeld 50.000 euro uit de zakken van hun klanten. Niet onbelangrijk zijn ook de pegulanten die van de merchandising komt. Vorig jaar bracht hen dit 50 miljoen knotsen op, inclusief de winst uit hun Abu Dhabi pretpark. De musea in Maranello en Modena boeren ook vrij goed, maar een extra pretpark in Azië is zeker niet ondenkbaar. Het geld zal er wel komen, nu nog hopen dat Ferrari het goed besteedt!

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...