De allernieuwste Porsche Turbo is een feit!

Vandaag is een heuglijke dag! De nieuwe Porsche Turbo en Turbo S zijn uit hun verpakking. Laten we het feest beginnen met een paar specs. Zowel de Porsche Turbo als de Turbo S worden aangedreven door een 3.8-liter zescilinder boxermotor. Deze is goed voor maar liefst 520 pk in de Turbo en jawel, zelfs 560 pk in de Turbo S. Via een zeventraps PDK-transmissie wordt deze horde paarden losgelaten op alle 4 de wielen tegelijkertijd, wat natuurlijk resulteert in leuke cijfers: De Porsche Turbo S sprint naar de 100 in maar liefst 3,1 seconden, de Turbo doet er dan weer twee tienden van een seconde langer over. Nu kan je ongestoord dragracen met een Mclaren 12C die de sprint in exact evenveel seconden voltooit. De nieuwe 911 Turbo krijgt bovendien meedraaiende achterwielen voor extra wendbaarheid.

Ook het exterieur heeft een paar veranderingen ondergaan. De nieuwe 911 Turbo heeft een intrekbare voorspoiler en een dikke achtervleugel die beiden in drie posities verstelbaar zijn. Niet alleen de aerodynamische bodykit onderscheidt de 911 Turbo van de andere 911’s , ook de enorm brede wielkasten achteraan vallen op. Ze zijn maar liefst 2 8mm breder dan die van de Carrera 4s en dus 50 mm breder dan de standaard Carrera. “A whole lot of booty” dus. Voor de gelukkigen onder ons die de nieuwe 911 Turbo kunnen permitteren, ziehier de prijzen. De 911 Turbo begint bij een prijs van €140.280 en de S-variant bij een duizelingwekkende prijs van €160.440. Toch wel een groot verschil zou je denken, maar vergis je niet, je krijgt heel wat extra’s in de plaats. Zoals eerder gezegd komt er standaard bij de S-variant 40 pk bij wat niet weinig is uiteraard. Daarbovenop ook nog eens keramische remmen, PDCC (active anti-roll system) en het Sport Chrono Package Plus. Als afsluiter kan u hieronder genieten van het nodige jolijt. Enjoy!