Autosalon Geneve 2013 - Infiniti
Infiniti, dat zijn nieuwigheden graag voorbehoudt voor het salon van Genève, toont zich ook dit jaar ambitieus. 

Het merk, dat nog maar sinds 2008 aanwezig is in ons land, breidt zijn gamma nog uit. Ze mikken op het enige segment dat nog steevast groeit: dat van de grote berlines à la Audi A6. Ze introduceren de ‘Q50’. Zelf noemen ze het een sportieve berline, en ze spreken over motoren die volledig op de Europese (premium)markt gericht zijn. Bovendien beweert het luxemerk van Nissan een wereldprimeur te hebben met hun Direct Adaptive Steering. Dit is in elk geval de eerste auto in het E-segment met steer-by-wire: tussen het stuur en de wielen is geen mechanische verbinding meer. De elektronica wordt veilig genoeg geacht om deze toch wel kritische werking te garanderen.Hij oogt in elk geval heel aangenaam. In principe genoeg om het de A6’en, E-klasses, 5-reeksen en zelfs XF’en lastig te gaan maken…

Ander nieuws omvat de ‘LE Concept’. Het gaat om een 100% elektrische wagen. Hoeveel ‘Leaf’ onder het koetswerk zit is nog niet duidelijk, maar het moge duidelijk zijn dat ze niet aan hun proefstuk toe zijn wat elektrische voertuigen betreft.

Infiniti draagt al sinds 2011 zijn steentje bij aan het Formule 1-team van Red Bull. Dat ging blijkbaar goed, want vanaf seizoen 2013 heten ze officieel ‘Infiniti Red Bull Racing’. Ter ere daarvan plaatst Infiniti een allesbehalve realistisch model van een F1-zagen op hun stand. De kleuren stemmen overeen met die van de bolide van Sebastian Vettel in 2013-livrei.