Autosalon Genève 2013 - Fisker
Bij Fisker staat de Karma in al z’n pracht, maar over nieuwe modellen blijft het onheilspellend stil.

Geruchten over het terugroepen van Karma’s omwille van de batterijen, en zelfs van een tijdelijke productiestop doen het ergste vrezen voor het jonge merk. Waar we vorig jaar nog het Surf-concept zagen (een Shooting Brake op basis van de Karma), en zelfs een designstudie voor een kleiner model, de ‘Atlantic’, lijkt het er niet op dat die snel in productie zullen gaan. De huidige Karma is al onder ons sedert 2008, het wordt duimen dat de verkoop weer aantrekt, anders zouden ze wel eens in moeilijke papieren kunnen raken.

Anders kan Henrik Fisker, oprichter en CEO, terugkeren naar wat hij vroeger deed op z’n bedrijfje ‘Fisker Coachbuild’. Na zijn strepen verdiend te hebben als designer bij resp. BMW, Ford en Aston Martin, hielden die zich bezig met het bouwen van op maat gemaakte auto’s voor de meer welstellende mensen in Californië, doorgaans op basis van een BMW of Mercedes uit het hogere deel van het gamma. Maar laten we niet vooruitlopen op de feiten, de Karma staat hier vooralsnog trots te blinken.