Officieel: Infiniti Q50 krijgt viercilinder

*EMBARGOED* 2014 Infinti Q50
Infiniti toont op het Autosalon van Genève de nieuwe Q50 sedan.

Infiniti is op onze Belgische wegen stukken exclusiever dan een Porsche 911, maar je kan ze in tegenstelling tot de nieuwe SRT Viper toch kopen. Op het Autosalon van Genève zal de constructeur een nieuwe sedan voorstellen: de Q50. Bovendien krijgt het model een voor Europa onontbeerlijke motorisatie: een viercilinder. Infiniti zal immers zowel een viercilinder benzinemotor als een viercilinder diesel gebruiken van Daimler en introduceren in hun nieuwste model.

Volgens Infiniti CEO Johan de Nysschen heeft het gebrek aan kleine motoren in het verleden reeds voor veel gemiste verkopen gezorgd en dat het zonder deze krachtbronnen de strijd met Mercedes-Benz of BMW onmogelijk kan aangaan. De Q50 zal de G37 vervangen en is ook beschikbaar met een 3.7-liter V6 die 328 pk uitperst. Een hybride 3.5-liter V6 versie produceert zelfs 360 pk. De wagen krijgt het eerste volledig elektrische stuursysteem, zonder enige mechanische verbinding tussen het stuurwiel en de wielen. Sounds creepy.

Infiniti Q50

Deel dit bericht:

1 reactie op "Officieel: Infiniti Q50 krijgt viercilinder"

  1. WB 10-02-2013 om 14:44

    SBW (steer-by-wire) is wel een zeer interessant staaltje technologie. Op andere machines is het vrij gewoon dat er geen mechanische verbinding meer is tussen stuur en wielen, bvb kranen (hydraulisch). Aan 120 km/u is het risico mss wel ietsje groter 😉

Reageer

Reactie aan het plaatsen...