BMW toont in Genève de i3 met range-extender, later dit jaar wordt de wagen nog gelanceerd.

In Genève zal het BMW i-gamma vertegenwoordigd worden door de i3 Concept Coupé en de i8 Concept Spyder. Terwijl laatstgenoemde automatisch een driecilinder aan boord heeft, is de eerste optioneel met range-extender uit te rusten, waarmee het rijbereik nagenoeg verdubbelt. Zonder hulpmotor haalt de i3 een autonomie tussen de 130 en 160 kilometer, maar uitgerust met range-extender raak je al meteen 300 km ver. Volgens velen zou deze krachtbron afkomstig kunnen zijn van BMW’s motodivisie.

Zowel de aandrijving als de elektrische functies van de BMW i3 worden van stroom voorzien door een lithium-ion batterij. Verschillende rijmodi kunnen de range tot 25 procent vergroten, terwijl alle elektrische voorzieningen zo ontwikkeld werden om ook minder te verbruiken. BMW claimt met de i3 ook de eerste volledig netwerkgelinkte elektrische wagen te lanceren, waarbij nabijgelegen laadstations opzoeken maar het topje van de ijsberg vormt. De wagen geeft ook aan hoe lang het precies duurt om je batterij op te laden om op een zekere bestemming te raken.