Land Rover Range Rover 2013
Jaguar Land Rover heeft zijn toekomstplannen aangaande hybride technologie uit de doeken gedaan.

Jaguar Land Rover werkt aan een Plug-in Hybride technologie die vermoedelijk als eerste in de nieuwe Range Rover zal worden toegepast. Volgens het bedrijf is het namelijk logisch dat je deze technologie eerst bij het topmodel lanceert, om dan later naar de lagere modellen te vloeien. Daarnaast is er bij de Range Rover veel meer ruimte voor gewichtstoename. Zeker nu het model reeds 400 kg is vermagerd, kunnen wat extra kilo’s voor een hybride aandrijflijn geen kwaad.

Wie reeds staat te springen om de Range Rover Plug-in Hybride te bestellen moet echter nog even geduld hebben. Pas na 2015 zou het model effectief op de markt komen. Het is trouwens niet de eerste keer dat het bedrijf experimenteert met Plug-in Hybride technologie. Eerder was er al de Jaguar XJ_e Concept, dat model zag een 2-liter turbo met 240 pk gekoppeld aan een elektromotor met 90 pk, waardoor het totale vermogen op zo’n 330 pk kwam. De XJ_e kon zo van 0 naar 100 km/u sprinten in 6,5 seconden en zou tegelijk amper 3,2 liter/100 km verbruiken. Welke configuratie de Range Rover Plug-in Hybride zal gebruiken is echter nog niet bekend, maar een combinatie tussen een zescilinder en een elektromotor valt zeker niet uit te sluiten.